Blog o tematyce technicznej. Jeśli tutaj trafiłeś, interesujesz się techniką, informatyką czy telekomunikacją to myślę, że znajdziesz coś dla siebie. Być może znajdziesz też odpowiedzi na nurtujące cię pytania w temacie techniki oraz informatyki, posty są oparte o własne doświadczenie oraz zgromadzoną wiedzę z różnych źródeł. Wszystkim internautom, życzę przyjemnej lektury. JM.

wtorek, 17 stycznia 2012

Większy zasięg twojej sieci wifi !!!

Czy irytuje cię nieraz niski zasięg twojej domowej sieci wifi? Czy może po prostu masz dość niestabilnych połączeń? Otóż jest rozwiązanie, a nawet kilka nie przedłużając przechodzę do konkretu. By znacznie poprawić zasięg twojej sieci wifi możesz zastosować:

1. Drogie, (ok. 2W) wg. mnie nieopłacalne wzmacniacze sygnału wifi,
2. Anteny z dużym zyskiem energetycznym (19dbi, polecam yagi tubowe, mogą pracować jako kierunkowe oraz dookólne w zależności jaką wybierzemy polaryzację)
3. Routery (z funkcją WDS) pracujące jako repeater, bridge, wielopunkt itp.
4. Bardziej czułe karty sieciowe w urządzeniach odbiorczych sięgające ze wzmocnieniem >100mW

Najlepszą opcją jest wg. mnie opcja 2 ponieważ:
a) Urządzenia będą szybciej logować się do AP (brak pośrednictwa dzierżawy DHCP oraz IP)
b) Najtańsze rozwiązanie, najlepszy efekt (testowany stabilny link na antenie yagi 19dbi, 6m kabla SH200, podłączonej do TL-WR543G na ok. 10km).
c) Urządzenia odbiorcze ze standardową antenką (wew. lub zew.)
d) Obecność sygnału wifi w miejscach gdzie go wcześniej nie było np. przez telefon, tableta, laptopa gdzie wbudowane antenki często posiadają niski zysk energetyczny.

Myślę, że pomogłem, sam się kiedyś z tym motałem i piszę na bazie swojego doświadczenia.

2 komentarze:

  1. Dobre urządzenie na pewno będzie potrzebne, trzeba też zwrócić uwagę z jaką prędkością internet w ogóle jest do naszego domu dostarczany. Jeśli wiele osób korzysta w jednym czasie to im większa prędkość tym lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój stary sprzęt komputerowy nadaje się już chyba tylko do utylizacji i mam nadzieję, że w nowym będzie lepsze połączenie. Sama nie mam czasu zająć utylizacją starego sprzętu, dlatego sprawdzam usługi, takie jak Odkup sprzętu . To bardzo wygodne rozwiązanie, bo firmy też przede wszystkim usuwają trwale nasze dane z dysków.

    OdpowiedzUsuń